13.8.14

איך באות ילדות לעולם

השאלה הראשונה הגיעה כשהבכורה גילתה שאני בהריון, כשהיתה בת שנתיים וקצת: "איך התינוקת נכנסה לרחם?" 
ההסבר היה שהזרעונים של אבא פגשו את הביצית של אמא, אחד נכנס פנימה, וכך נוצרה העוברית ברחם.
בגיל שנתיים זה הספיק לה.
מאז עברו עלינו שלוש שנים שבהן רז הסתובבה בבית בהריון, ילדה תינוקות בסלון, הניקה, חיתלה, חינכה, חגגה ימי הולדת, צעקה, ואפילו הכתה את הדובי (פעם אחת. וזה היה הרגע שבו הבנו שצריך להעביר אותה לגן אחר...).
לפני יומיים היא הבינה שחסר לה פרט חשוב: "איך הזרעונים של אבא פוגשים את הביצית של אמא? מאיפה הם מגיעים לתוך הגוף של אמא?"
בן זוגי הובך על ידי השאלה (דבר שלא הפתיע אף אחד), ומיד הכריז: "אמא, שמעת את השאלה של רז?"
לשמחתי, היתה לי תשובה מוכנה!
"הזרעונים מיוצרים באשכים- שזה הכדורים שיש מתחת לבולבול של אבא. אבא ואמא הצמידו את האיברים הפרטיים שלהם. אבא הכניס את הבולבול לפות של אמא, וזה היה לשנינו נעים מאוד. כך יצאו הזרעונים, ושחו עד לרחם של אמא, ששם חיכתה הביצית. אחד מהם נכנס פנימה, וכך נוצרה העוברה ברה, שנולדה להיות מור".
ואז הגיעו האזהרות:
"זה דבר של מבוגרים. מבוגרים עושים את זה גם כדי ליצור תינוקות, וגם כדי שיהיה להם נעים. זה משהו שילדים לא עושים אף פעם, ושמבוגרים לא עושים עם ילדים אף פעם. בגלל שעושים את זה כדי שיהיה נעים- עושים את זה רק עם מישהו שסומכים עליו מאוד-מאוד, ואם זה לא נעים- מפסיקים."
כמובן שהשאלה הבאה של רז היתה מתבקשת: "מתי אני אוכל כבר לעשות את זה?"
אבא הנבוך כמעט קפץ מהכסא: "לא עוד המון זמן!"

למה חשוב להגיד שזה היה נעים? 

  • כי מין זה באמת נעים! 
  • כי אני צריכה לתת לרז כללי אצבע לזיהוי סיטואציות מסוכנות- אבל בלי להפחיד אותה, ובלי לתת לה מידע שמיותר לה כרגע. אם יום אחד היא תתקל במשהו מיני שיהיה לה לא נעים- היא תדע שמותר (צריך!) לעצור. היא תדע שמשהו לא בסדר, כי מין צריך להיות לה נעים.
  • כי היא תגלה בעצמה שמין זה נעים- אני מגדילה את האמינות שלי פה...

למה לא אמרתי שעושים את זה רק עם מי שאוהבים?

  • כי זה לא נכון- אפשר לשכב עם מי שהיא לא אוהבת וזה בסדר
  • כי חשוב בעיני לא לבלבל מין ואהבה- מין הוא לא תשלום על אהבה, לא אמצעי "להוכיח" אהבה, לא תנאי הכרחי באהבה, לא מאפיין את כל סוגי האהבה
  • כי הקריטריון היחיד שחשוב הוא הביטחון שלא יאונה לבת שלי כל רע. כלומר- מישהו שעליו היא סומכת

למה בכלל חשוב לענות על השאלה הזו?
  1. כדי לא לייצר טאבו סביב מין; משהו ש"אסור לדבר עליו" הוא גם יותר מושך ומסקרן, וגם יכול בקלות להפוך למסוכן. חשוב לי לשדר לילדות שאין דבר שאי אפשר לדבר עליו עם אמא; להתייעץ, לשאול, ובמקרה הצורך- לקבל עזרה.
  2. לא רק שלא "אסור" לדבר על מין- חשוב לדבר על מין! ילדים כל כך רבים לומדים על מין מפורנו; הם לא יכולים לדעת מה ההבדלים בין מין אמיתי לפורנו. חשוב לי שהילדות שלי כן תדענה.
חשוב לי לציין שאני מנסה לוודא שאני לא נותנת לרז יותר מידי מידע. כשהיא שואלת- אני עונה. אם היא ממשיכה לשאול- אני מוסיפה מידע. אם היא מפסיקה לשאול- אני מניחה שהמידע מספיק לעת עתה.

מזה יומיים, רז מספרת לכל מי שנקרה בדרכה איך באות ילדות לעולם. כל פעם מחדש אני נפעמת מהבור הסוד שאינו מאבד דבר שהוא המוח של הילדה הזו. היא נותנת את ההסבר המלא- כולל האזהרות, כולל העובדה שזה נעים, כולל פירוט האיברים הפרטיים המעורבים, ותוספת קטנה משלה: שאחות קטנה זה כיף, למרות שבהתחלה היא מעצבנת כי היא בוכה הרבה, ואי אפשר לשחק איתה, אבל אז זה משתפר כי היא לומדת לשבת, לעמוד, ללכת ולדבר.

האבא נבוך וגאה, כאחד...

4 תגובות:

  1. אנונימי14.8.2014, 2:57

    מקסים, כיף לקרא!

    השבמחק
  2. אנונימי11.4.2015, 9:36

    מצויינת!

    השבמחק
  3. אנונימי13.4.2015, 7:07

    תודה, ממש מאיר עיניים! ככה אני הולכת לספר היום לבנות שלי על התהליך :)

    השבמחק